Antalya Havalimanı'nda Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü işletmelerinde çalışan personelin zam talebi nedeniyle iş yavaşlatması adeta krize yol açtı. Kararı turizme yapılan en büyük kötülük olarak yorumlayan turizmciler duruma isyan ederek acil müdahale çağrısında bulundu. Gazetemizin ulaştığı sendika yetkilileri ise geri adım atmayacaklarını ifade etti.

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu Antalya Körfez gazetesine yaptığı açıklamada, “Misafirler gelirken daha evvel hiç yaşamamış olduğumuz bir problemle karşı karşıyayız. Bu alınan karar bir an öne sone ermelidir. Çok ciddi bir zarar vermiş oluyoruz” dedi. Saatte 90 iniş kalkış kapasitesi olan bir havalimanına saatte sadece 38 iniş kalkış yaptırılabileceğini ifade eden turizmci Tolga Cömertoğlu, ülkenin itibarının ciddi zarar göreceğini ifade ederek acil olarak tüm STK’ları göreve çağırdı.

Çalışma saatleriyle ilgili ilk adım atıldı Çalışma saatleriyle ilgili ilk adım atıldı

KRİZ 10 GÜN DAHA DEVAM EDECEK

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü İşletmeleri (DHMİ) personelleri istedikleri zam talebi ve isteklerinin kabul edilmemesi üzerine iş yavaşlatma eylemi kararı alarak işleri yüzde 50 yavaşlattı. Sendika Yönetim Kurulunca 20-30 Haziran 2024 tarihleri arasında inisiyatif almadan çalışma faaliyetinin (İAÇ) icra edilmesi kararlaştırıldı. Antalya Körfez Gazetesi'nden Ertuğrul Gün'ün haberine göre, kararın 10 gün daha devam edeceği öğrenildi. Alınan karar ise Antalya Havalimanında adeta krize yok açtı. İşçilerin aldığı karar sonrası Türkiye’nin en yoğun üçüncü, Avrupa’nın en yoğun 14’üncü havalimanı olan Antalya Havalimanı’nda adeta kriz yaşandı. Bu kararla birlikte saatte 90 iniş kalkış kapasitesi olan Antalya havalimanına saatte sadece 38 iniş kalkış yapılabileceği belirtildi.

“DAHA EVVEL HİÇ YAŞAMAMIŞ OLDUĞUMUZ BİR PROBLEMLE KARŞI KARŞIYAYIZ”

Turizm camiası ise duruma tepki gösteriyor. Alınan kararın turizmi yapılan en büyük kötülük olduğunu ifade eden Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu gazetemize yaptığı açıklamada, “Antalya’mıza şuanda çok ciddi bir turist akını var. Bazı saatlerde gerçekten çok inanılmaz aşırı derecede yoğun oluyor. Misafirler gelirken daha evvel hiç yaşamamış olduğumuz bir problemle karşı karşıyayız. Mesela pasaport kontrolünden inanılmaz hızlı geçiyorlar. Yani bütün bankoların hepsi aynı anda açık oluyor. Ve çok hızlı geçiliyor. Bu alınan karar bir an öne sone ermelidir. Bizim herkese ihtiyacımız olan zamanda böyle bir karar alarak iş yavaşlatmak hiç etik değil. Çünkü buradaki yaşanan şeylerin hepsi yurt dışına bir şekilde ulaşıyor. Ama böyle en yoğun bir zamanda bunu yapmaları, bunu diretmeleri gerçekten turizme en büyük kötülüktür. Birlik beraberlikten uzak bir yaklaşımdır” ifadelerini kullandı.

KALKIŞ VE VARIŞLARDA YÜZDE 50'YE VARAN DÜŞÜŞ

Hava Trafik Kontrolörleri ve Diğer Ulaştırma Çalışanları Sendikası (HTK-SEN) tarafından yapılan açıklamada, “Hava trafik kontrolörlerimizin özlük hakları, ülkemizin çıkar ve menfaatleri için 7-17 Haziran 2024 tarihleri arasına gerçekleştirdiğimiz inisiyatif almadan çalışma faaliyetimiz başarıyla icra edilmiştir. Özellikle hava trafiğinin yoğun olduğu dönemlerde yaşanabilecek olası gecikmeler, hava trafik kontrolörlerimizin kendi inisiyatifleriyle aldıkları ilave sorumluluklarla asgari düzeyde yaşanmakta ve operasyonel aksamaların önüne geçilmekteydi. EUROCONTROL verilerine göre inisiyatif alınmayan günlerde kalkış ve varışların zamanında gerçekleşme oranlarındaki yüzde 50'ye varan düşüş, bu katkının ne kadar kritik önemi haiz olduğunun somut göstergesidir” ifadelerine yer verildi.

10 GÜN DAHA DEVAM EDECEK

HTK-SEN tarafından yapılan açıklamanın devamında ise “Bu çerçevede, haklı taleplerimiz hususunda farkındalık oluşturmak, ülkemizin çıkar ve menfaatleri doğrultusunda adımlar atılmasını sağlamak adına Sendika Yönetim Kurulumuzca 20-30 Haziran 2024 tarihleri arasında inisiyatif almadan çalışma faaliyetinin (İAÇ) icra edilmesi kararlaştırılmıştır. Bu faaliyet, meşru taleplerimiz hayata geçirilinceye dek kararlılıkla sürdürülecektir. Bu vesileyle bir kez daha hatırlatmak isteriz ki, geçtiğimiz yıl icra edilen İAÇ süreci sonrasında ilk olarak seçim öncesi hallolması beklenen, akabinde seçim sonrası kesin şekilde çözümleneceği vadedilen özlük haklarına ilişkin problemlerin çözümü noktasında halâ hiçbir somut netice elde edilememesi, bugün yaşanan sorunların müsebbibidir. Bu doğrultuda, meşru taleplerimizin karşılanması adına tüm sektör paydaşlarını ivedilikle gerekli adımları atmaya davet ediyoruz. Üyelerimize ve kamuoyuna saygıyla duyurulur” ifadelerine yer verildi.

CÖMERTOĞLU: “BU DEHŞET KAOSU DÜZELTMEK İÇİN ACİL GÖREVE ÇAĞIRIYORUM”

Yaşanan kriz turizmcilerin de büyük tepkisini çekti. Duruma isyan eden Turizmci Cömertoğlu yaptığı açıklamada, “Kıymetli Antalyalılar yaklaşık 1 aydır gazeteci dostlar dahil uçaklarının geç kalkıp indiğinden şikayet ediyor. Devlet sırrıymış gibi DHMİ çalışanların açık açık bekledikleri zam ve şartları alamadıklarını deklare ederek hava trafiğini yüzde 50 yavaşlattıklarını söylemelerini kimse konuşmak istemiyor mu? Emek, ekmek hakkı aramayı ben asla suçlamam haklılarsa hak verilsin. Ama Türkiye’nin en çok döviz girdisi sağlayan, ülkede milyonlara ekmek kapısı olan Antalya turizminin nasıl etkilendiğini bir kenara bıraktın; saatte 90 iniş kalkış kapasitesi olan bir havalimanına saatte sadece 38 iniş kalkış yaptırmak, uçakları havada dolaştırmak uçak yakıt gider ve karbon izini arttırdığı gibi Allah korusun muazzam üzüntü ve ülkemizin itibarını ağır zedeleyecek bir kazaya sebep olabilir. Bu vebal altında kalmamak ve bu dehşet kaosu düzeltmek için acil tüm yetkilileri ve STK‘ları göreve çağırıyorum. Bazı şeyleri ilk konuşmak bana düşüyorsa ben yine görevime düşeni yapıp herkesi bilgilendiriyorum” İfadelerini kullandı.

SENDİKADAN AÇIKLAMA: “GERİ ADIM ATMAYACAĞIZ”

Hava Trafik Kontrolörleri ve Diğer Ulaştırma Çalışanları Sendikası (HTK-SEN) Yönetim Kurulu Üyesi İlbay Avcı ise karardan geri adım atmayacaklarını belirtti. Gazetemize özel açıklamalarda bulunan Avcı, “Seçim sonrasındabazı verilen sözler vardı. Bunlar tutulmadı.Biz de bunun sonucunda eylemimizi başlattık. Tamamen kurallara uyguluyoruz. Ben uçağı kaldırmıyorum diye hiçbir şekilde böyle bir şey yok. Biz sadece tam anlamıyla hava trafik kurallarına riayet ederek inisiyatif almıyoruz. Uçak kalktıktan sonra direkt rota vermiyoruz. Normal standart prosedür uyguluyor artık. Bundan sonra gelirken de aynı şekilde. İş yavaşlatma grev gibi bir durum yok. Ulaştırma sektöründe grev almıyoruz. Eskiye göre bazı gecikmeler yaşanabilir. Tek dileğimiz bizim özlük haklarımız iyileştirilecek” sözlerine yer verdi.

“BİZ BAĞCI DÖVMEK İSTEMİYORUZ, ÜZÜM YEMEK İSTİYORUZ”

Emeklilikte 4200 göstergeye çıkmak istediklerini ifade eden Avcı, “Emekliliklerimiz çok kötü. Yani aldığımız paranın neredeyse üçte birine falan düşüyor. Türkiye'de hava trafik kontrolü 2000’nin biraz üzerinde. Biz temini zor bir meslek grubuyuz. Bizde 2 çeşit personel var; okullular var senede 5-10 kişi mezun oluyor. 3 yıl süren eğitimlerin ardından bizi personeliz bu işe başlıyor. Biz bağcı dövmek istemiyoruz, üzüm yemek istiyoruz. Geçen yıl ekim ayında eylem yaptık, bakanımızla görüştük. Seçim sonrasında değerlendireceklerini söylediler. Bize söz verildi, tutulmadı. Tekrar başladık, umarım sesimiz duyulur. 10 bin TL iyileştirme olacaktı. Bu bir iş bırakma değildir, belli gecikme olabilir. Biz İnisiyatif almıyoruz. Her faaliyetimiz öncesinde hangi tarihlerde faaliyetimiz olacaksa bildiriyoruz. Kimseye zarar vermek istemiyoruz” dedi.